Twee jaar na voltooiing werd dit schilderij al in de museumcollectie opgenomen. Dit betekent dat Willink al snel als een belangrijke kunstenaar werd erkend. Het doek is, met zijn latere illusionistische virtuositeit, echter vrij onbeholpen geschilderd. Maar de vervreemdende werking is groot. Links, half op de rug gezien, staat Willink zelf.

Specificaties
Titel | Late bezoekers van Pompeï |
---|---|
Materiaal en techniek | Olieverf op doek |
Objectsoort |
Schilderij
> Schildering
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Breedte 142 cm Hoogte 92 cm |
---|---|
Makers |
Kunstenaar:
Carel Willink
|
Inventarisnummer | 2005 (MK) |
Credits | Schenking / Donation: Academiefonds 1933 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1933 |
Leeftijd maker | Circa 31 jaar |
Gerechthebbenden | © Mrs. Sylvia Willink, c/o Pictoright Amsterdam 2018 |
Interne tentoonstellingen |
Schilderijen A.C. Willink (1939) Het voorbeeld van de klassieken (1984) De Collectie Verrijkt (2011) Carel Willink (2000) De collectie als tijdmachine (2017) |
Externe tentoonstellingen |
Dal nulla al sogno (2018) In de schaduw van morgen. (2012) |
Materiaal | |
Object | |
Geografische herkomst | Nederland > West-Europa > Europa |
Plaats van vervaardiging | Amsterdam > Noord-Holland > Nederland > West-Europa > Europa |
Let op: De gegevens van dit object zijn nog niet gecontroleerd.
Neem contact op met een conservator als iets niet lijkt te kloppen.