'Alles is geschikt om te tekenen, alles!', vond Pissarro. Dat hij dit meende, blijkt onder andere uit dit schilderij dat een fabriek laat zien. Pissarro had weinig op met de industrialisatie. Hij zag de mensheid in de toekomst niet werken in fabrieken, maar op het platteland. Hij schilderde zelf vooral landschappen, soms ter plekke, zoals in dit geval.

Specificaties
Titel | L'Oise à Pontoise au temps gris (De Oise bij Pontoise bij grijs weer) |
---|---|
Materiaal en techniek | Olieverf op doek |
Objectsoort |
Schilderij
> Schildering
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Breedte 64 cm Hoogte Error: 53,5 is not a valid BCD value cm |
---|---|
Makers |
Kunstenaar:
Camille Pissarro
|
Inventarisnummer | St 91 |
Credits | Bruikleen / Loan: Stichting Museum Boijmans Van Beuningen, Schenking / Donation: Mevr. E.Y. van Beek-van Hoorn Janssen 1951 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1951 |
Vervaardigingsdatum | in 1876 |
Interne tentoonstellingen |
Impressionisme: Een schone kijk (1992) De Collectie Verrijkt (2011) |
Externe tentoonstellingen |
Camille Pissarro (2013) Boijmans bij de Buren - Meesterlijk! (2019) À la campagne: het Franse licht van Maris tot Monet (2022) |
Materiaal | |
Object | |
Geografische herkomst | Frankrijk > West-Europa > Europa |
Alles over de maker
Camille Pissarro
Charlotte Amalie 1830 - Parijs 1903
Camille Pissarro werd geboren op het eiland Saint-Thomas, één van de huidige Maagdeneilanden. In 1854 vestigde Pissarro zich in Parijs. Hij werkte in een...
Bekijk het volledige profiel