:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top
Knielende Maagd

Vraag maar raak

Laden...

Bedankt, je vraag is verzonden.

Helaas, er is iets mis gegaan met het verzenden van je vraag. Probeer het aub nog eens.

High-res beeldmateriaal aanvragen

Meer informatie

Specificaties

Titel Knielende Maagd
Materiaal en techniek Zwart krijt, pen en penseel in bruine inkt, wit gehoogd, op blauw papier
Objectsoort
Tekening > Tweedimensionaal object > Kunstvoorwerp
Locatie Dit object is in het depot
Afmetingen Hoogte 258 mm
Breedte 161 mm
Makers Tekenaar: Giovanni Battista Cima da Conegliano
Inventarisnummer I 335 verso (PK)
Credits Bruikleen Stichting Museum Boijmans Van Beuningen (voormalige collectie Koenigs), 1940
Collectie Tekeningen & Prenten
Verwervingsdatum 1940
Vervaardigingsdatum in circa 1490-1495
Watermerk niet vast te stellen door gebrekkig doorzicht, waarschijnlijk geen (vH, 6P), viewed with IRP (transmittent light)
Inscripties '[...]' (verso, r.b., pen in bruine inkt, onleesbaar)
Verzamelaar Franz Koenigs
Merkteken F.W. Koenigs (L.1023a)
Herkomst Emile Maurice Marignane (1879-1956, L.1872), Parijs/Caromb; Franz W. Koenigs (1881-1941, L.1023a), Haarlem, verworven in 1929; D.G. van Beuningen (1877-1955), Rotterdam, verworven met de Collectie Koenigs in 1940 en geschonken aan de Stichting Museum Boijmans Van Beuningen
Tentoonstellingen Amsterdam 1934, nr. 526 (recto); Parijs 1952, nr. 7 (recto); Rotterdam 1952, nr. 89 (verso); Amsterdam 1953, nr. T.17 (verso); Venetië/Florence 1985, nr. 14 (beide zijden); Rotterdam 2009 (coll 2 kw 3); Rotterdam (Rondom Fra B.) 2016
Interne tentoonstellingen Tekeningen uit eigen bezit, 1400-1800 (1952)
Onderzoek Toon onderzoek Italiaanse tekeningen 1400-1600
Literatuur Von Hadeln 1933, p. 2, nr. 2; Amsterdam 1934, nr. 526 (recto); Borenius 1934, p. 194; Venturi 1934, p. 495; Van Marle 1923-38, dl. 17(1935), p. 460; Hannema 1942, ill.; Tietze/Tietze-Conrat 1944, nr. 657, pl. 42.2 (recto) en nr. 658, pl. 43.1 (verso); Parijs 1952, nr. 7 (recto); Haverkamp Begemann 1952, nr. 89 (verso), ill.; Amsterdam 1953, nr. T.17 (verso); Haverkamp Begemann 1957, nr. 37, ill; Coletti 1959, p. 76, nr. 32; Barbieri 1962, p. 115; Fenyö 1965, p. 42; Pignatti 1977, onder nr. 9; Menegazzi 1981, pp. 55-57, 148-150, ill. 219, 225; Humfrey 1983, pp. 65, 66, nr. 197, pl. 20, 32; Aikema/Meijer 1985, nr. 14, ill.; Ruggeri 1985, p. 235; Bromberg 1985, onder nr. 50
Materiaal
Object
Techniek
Gehoogd > Schildertechniek > Techniek > Materiaal en techniek
Plaats van vervaardiging Venetië > Veneto regio > Italië > Zuid-Europa > Europa
Geografische herkomst Italië > Zuid-Europa > Europa

Entry bestandscatalogus Italiaanse tekeningen 1400-1600

Deze tekening staat op de achterzijde van I 335. Voor de catalogusentry over dit gehele blad, zie het recto record.

Noten

Toon onderzoek Italiaanse tekeningen 1400-1600
Toon catalogustekst Verberg catalogustekst

Alles over de maker

Giovanni Battista Cima da Conegliano

Conegliano circa 1459 - Conegliano 1517/1518

Bekijk het volledige profiel