:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top
7 June 2022

Depot app wint zilveren Dutch Interactive Award

De Depot app van Depot Boijmans Van Beuningen is door de vakjury van de DIA bekroond met zilver in de categorie Tools —ze noemden de app een voorbeeld voor musea in binnen- en buitenland.

Deze week werden de Dutch Interactive Awards uitgereikt. De app van Depot Boijmans Van Beuningen deed mee en won een prijs in de categorie Tools, waarbij eigen innovaties en applicaties centraal staan. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. De DIA reikt binnen 15 categorieën een goud en zilver award uit aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers. Elk jaar krijgen ook de beste online professionals uit het vakgebied de DIA PRO’s. De DIA wordt georganiseerd door Emerce en DDA en sinds 2010 jaarlijks uitgereikt.

Beeldverhalen
Met de Depot app ervaren bezoekers de verhalen achter de kunstwerken in Depot Boijmans Van Beuningen. Zij scannen de QR-codes op de vitrines en de depotcompartimenten, waarmee zij de interactieve beeldverhalen kunnen bekijken en eigen verzamelingen kunnen aanleggen. In het depot staan kunstwerken uitgestald in vitrines en zijn opgeslagen in depotcompartimenten. Elke ruimte heeft een QR-code die meer informatie geeft over de kunstwerken. Veel werken hebben een interactieve story vol met feiten, weetjes, foto’s, video, audio en uitdagende kijkvragen. De app daagt bezoekers uit actief te kijken waarmee zij meer kunnen ontdekken. Bij het ontbreken van tekstbordjes is de app een welkome aanvulling op de ervaring en geeft de belangrijkste informatie bij tienduizenden werken: wie heeft het gemaakt, in welk jaar, met welke materialen en technieken, afmetingen en meer. In de app staan ook plattegronden van de zes verdiepingen van het depot, plus een overzicht van wat er op de dag van bezoek in het depot is te doen. De app is in nauwe samenwerking bedacht, ontworpen en ontwikkeld met DOOR - het cultuurlabel van IN10. De huisstijl van het depot is ontworpen door thonik. Plattegrond en dashboard in de app door Silo.