:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top
2 October 2018

Boijmans genomineerd voor ‘Website van het Jaar’

In de categorie ‘Kunst’ is Museum Boijmans Van Beuningen genomineerd voor Website van het Jaar. Samen met 8 andere genomineerden in deze categorie dingt het museum mee naar 2 awards. De winnaars worden bekend gemaakt op 22 november.

Het Nederlandse publiek kan stemmen op zijn favoriete websites in ruim 35 categorieën. Museum Boijmans Van Beuningen is samen met 8 andere musea genomineerd in de categorie Kunst. Er worden per categorie 2 awards uitgedeeld:

  • Beste Website: de website met de hoogste kwaliteitsscore op content, navigatie, design en aanbevelingsintentie.
  • Populairste Website: de website met de meeste stemmen binnen de categorie.

Het stemmen op de website kan tot en met 19 oktober, de bekendmaking van de winnaars is de Website van het Jaar Awardshow op 22 november.

Over de website

In het najaar van 2017 heeft Boijmans – voor het eerst sinds 2010 – in samenwerking met cultureel label DOOR een nieuwe website gelanceerd. De website kreeg een totaal nieuwe vormgeving en uitstraling, is dynamischer en volledig responsive waardoor deze op elk apparaat zoals mobiele telefoons en tablets te gebruiken is. Ook is deze website is ten opzichte van de oude veel meer gericht op de bezoeker en op de zogenaamde ‘customer journey’. De website biedt voor verschillende publiekgroepen persoonlijke en interactieve ontdekkingsreizen door de kunst. Door middel van filtering kunnen bezoekers gemakkelijk hun ideale dag in het museum samenstellen. Ze kunnen online tickets kopen en tegelijkertijd ook reserveren voor activiteiten, scholen kunnen online museumlessen boeken voor hun leerlingen.

Met de nieuwe website kan het museum het tentoonstellingen- en activiteitenaanbod beter presenteren. Op speciale longread pagina’s kan het museum de beleving van de tentoonstelling voelbaar maken met video en fotografie en tegelijkertijd verdieping bieden met kunstenaarsbiografieën, collectieverwijzingen en verhalen over de totstandkoming van de tentoonstelling. Externe websites over de collectie van Boijmans en Depot Boijmans Van Beuningen zijn of worden geïntegreerd.