:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } .enviso-dialog-content { overflow: auto; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top

Clovis Prévost

Na een studie architectuur aan de Parijse École-des Beaux-Arts, gaat Clovis Prévost zich bezighouden met fotografie en film. Hij werkt voor de Fondation Maeght, een particuliere kunstinstelling in Saint-Paul-de-Vence met een collectie grote twintigste-eeuwse meesters, en documenteert het leven en werk van surrealistische kunstenaars als André Malraux, Joan Miró en Alexander Calder.



Aan het begin van de jaren zeventig werkt hij mee aan vier korte films die de Belgische kunstenaar Pol Bury maakt in opdracht van de Fondation Maeght. Drie van deze films bevinden zich in de museumcollectie; de vierde, 25 tonnes de colonnes uit 1973, ontbreekt.

Lees verder Lees minder