:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } .enviso-dialog-content { overflow: auto; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top

Reisbureau Buitenlandsche Zaken

Als kleuter al kwam ik met mijn ouders in museum Boijmans ,  ben er als het ware mee opgegroeid. Ik heb in de loop der jaren bijzondere exposities mogen bezoeken maar mijn meest gedenkwaardige bezoek aan Boijmans was destijds met de expositie Revolving Hotel Room, een sculptuur van de Duitse kunstenaar Carsten Höller.

Contact

Reisbureau Buitenlandsche Zaken
Joke Nuijs, eigenaresse
Mail ; joke@buitenlandschezaken.nl
Tel : 010 - 2092955 

Contact

Favoriete kunstwerk van Joke

Als eigenaresse van een reisbureau natuurlijk heel bijzonder om in deze Revolving Hotel room te mogen overnachten  in het museum. Geen oog deden we dicht en we slopen in onze pyjama's door het museum. 

Uit die tijd komt eigenlijk ook mijn (haat) liefde voor het beeld van het "mannetje uit de grond , Manhole" waarvan wij wisten dat deze zich in het museum bevond maar waar wij toch erg van schrokken toen wij in het donker door deze zaal liepen en hem uit de grond zagen verschijnen.

Het mannetje heeft toch al een bijzonder plek binnen ons gezin want toen onze zoon jong was ,bezocht ik met hem het project "Kunstluiers " op zondag ochtend en hij heeft na het zien van Manhole , jaren nog onder zijn bed gekeken of Boijmans ( zo noemde onze zoon hem) er niet lag. Als we nu in het Depot zijn ,moeten we er altijd hartelijk om lachten.

Favoriete kunstwerk van Joke
Maurizio Cattelan, 2001