:host { --enviso-primary-color: #FF8EDE; --enviso-secondary-color: #FF8EDE; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; color: #fff; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #FF8EDE; color: #000; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top

Veelgestelde vragen over het depot

Hieronder vind je het antwoord op veelgestelde vragen over de tickets voor Depot Boijmans Van Beuningen en antwoord op vragen over het bezoek aan het depot.

Tickets Depot Boijmans Van Beuningen

Ik wil een tijdslot boeken maar dat is niet meer beschikbaar. Wat moet ik doen om het depot te bezoeken?

Sinds de opening op 6 november 2021 is de belangstelling voor het depot overweldigend. Je kunt proberen een tijdslot op een ander moment van de dag te boeken of op een andere dag.

Ik heb een kaartje en kan toch niet komen. Kan ik de datum en mijn tijdslot omboeken?

Als je niet kunt komen kun je via de klantenservice (zie het kopje ‘contact opnemen') een andere datum en tijdslot reserveren voor je bezoek.

Krijg ik mijn geld terug?

Wij kunnen helaas geen geld terugstorten maar het is dus altijd mogelijk een nieuwe datum en tijdslot te boeken.

Ik ben te laat en kan niet in mijn gereserveerde tijdslot komen. Wat doe ik?

Helaas kunnen wij je tijdslot niet omboeken naar een ander tijdslot. We hopen dat je zelf opnieuw een ticket koopt en tijdslot reserveert.

Ik heb een ticket gekocht met een kortingskaart en kan helaas toch niet komen. Heeft het zin dat te laten weten?

Ja, heel graag. Laat dit weten voor aanvang van je bezoek. Wij kunnen het tijdslot voor je omboeken, zo komt het tijdsslot vrij voor iemand anders.

Ik heb een ticket gekocht maar heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen? 

Check de spambox van het mailadres waarmee de tickets besteld zijn. Veelal is de bevestiging daarin te vinden. 

Op welke manier kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Je kunt naar mailen naar boijmans@enviso.io of bellen naar: +31 (0)10-3116610, bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.00 uur.

Ik kom toch met meer mensen dan verwacht. Kan ik tijdsloten bijboeken?

De mensen met wie je naar het depot komt kunnen een ticket kopen en proberen hetzelfde tijdslot te boeken. We kunnen je niet garanderen dat de door jouw gekozen tijdsloten nog beschikbaar zijn.

Kan ik mijn ticket aan iemand anders overdragen?

Als je een regulier ticket hebt gekocht dan kun je dat overdragen aan een ander. Als je een ticket met een kortingspas hebt gekocht, dient degene die het ticket en tijdslot van je heeft overgenomen in bezit te zijn van dezelfde kortingspas.

Voor je gemak!

Je hoeft het ticket niet uit te printen maar kunt het downloaden op je smartphone of tablet en aan de ingang van het depot tonen aan de depotmedewerker die de ticketcontrole doet.

Vergeet niet je kortingspas mee te nemen.

Privilege- of Vriendenpas, Museumkaart, Rotterdampas, VriendenLoterij VIP-KAART, Rembrandtkaart (Vereniging Rembrandt), ICOM-kaart, CJP of studentenpas.

Klantenservice tickets

Klantenservice tickets

Wil je jouw tickets omboeken of heb je een vraag over jouw tickets? Neem dan contact op met de klantenservice van onze ticketpartner Enviso via boijmans@enviso.io of 010-3116610 - bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur / zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.30 uur.

Bezoekersinformatie

Kan ik mijn bezoek aan het depot combineren met een lunch of diner in het café-restaurant op het dak? 

Dat kan zeker! Meer informatie over het restaurant en om te reserveren kun je vinden op deze pagina. Let op dat toegang tot het café-restaurant tijdens de openingtijden van het depot enkel mogelijk is met een geldig toegangsbewijs. Het is dus niet mogelijk om vóór de starttijd van je tijdslot het café-restaurant te bezoeken. Zodra je eenmaal binnen bent mag je zo lang de openingstijden het toestaan blijven.

Is het dak van het depot gratis toegankelijk?

Op dagen waarop er geen programmering op het dak plaatsvindt is het dak vanaf 18:00 tot 22:00 uur gratis toegankelijk via de speciale expreslift op avonden waarop het restaurant Renilde open is (tenzij er een evenement plaatsvindt, zie onze openingstijden). 

De avondingang vindt je links van de hoofdingang. Om 18:00 uur sluiten wij de hoofdentree voor regulier bezoek en zal de avondingang dienen voor dak en restaurant Renilde bezoek.

Vóór 18:00 uur heb je een depotticket nodig om naar het dak en restaurant Renilde te kunnen.

Kan ik op het dak ook een toegangskaartje kopen voor het depot?

Op het dak worden geen entreetickets verkocht. Wel kun je online een kaartje kopen en een tijdslot reserveren. Vanwege de drukte is het aan te raden dit al van tevoren te doen.

Moet ik mijn jas meenemen als ik alleen het café-restaurant wil bezoeken?

Nee, jassen zijn niet toegestaan in het depot, ook niet op de zesde verdieping. De garderobe is op de begane grond en blijft tot de sluiting van het depot toegankelijk. Mocht je het dak op willen maar vind je het te koud zonder jas, dan kun je gebruik maken van dekens, die bij de entree naar het dak zijn te vinden.

Mogen tassen mee in het depot?

Handtassen zijn toegestaan. Tassen gelijk of kleiner dan A4 mogen mee, mits deze aan de voorzijde worden gedragen. We hebben in het entreegebied gratis kluisjes waar je je tas, paraplu, daypack of schoolrugtas achter kunt laten.

Evenals rugtassen zijn draagrugzakken ook verboden in het depot. 

Tassen zijn verboden in de compartimenten.

Mogen kinderen onder de 6 jaar mee naar het depot?

Iedereen mag mee in het depot. In een rondleiding vragen we wel dat elk kind een eigen begeleider heeft. We hebben geen programma’s voor heel jonge kinderen.

Wat is het vluchtelingenbeleid van Depot Boijmans?

Vluchtelingen in Nederland staan wij als BVB graag bij door hen te voorzien van een kosteloze entree tot het depot. U kunt een mail met verzoek sturen naar marketing@boijmans.nl of via Vluchtelingenwerk Nederland en de VriendenLoterij een speciale code opvragen die toegang geeft tot het depot.

Bezoek een depotcompartiment

Heb ik met het boeken van een ticket ook automatisch en gegarandeerd een plek bij een rondleiding?

Nee, je kunt aan het begin van je bezoek in het depot ter plaatse een plaats reserveren voor een van de rondleidingen via een van de consoles inhet entreegebied. Of vraag het tijdens je bezoek aan een depotmedewerker in het entreegebied van het depot. Let op, de capaciteit is beperkt. 

Hoeveel mensen kunnen tegelijkertijd een rondleiding krijgen?

Per rondleiding kunnen 13 bezoekers mee. Er zijn drie rondleidingen per uur. 

Wat zijn de tijden van de rondleidingen en hoe lang duurt een rondleiding?

Meegaan met een van de instaprondleidingen waarbij je een werkruimte in het depot bezoekt zal in totaal een half uur duren. Alle starttijden worden in het depot zelf gecommuniceerd.

Kan ik ook een privérondleiding (voor een groep) boeken?
Tijdens een rondleiding bezoek je verschillende werkruimtes, kun je de kunstwerken van (nog) dichterbij zien en hoor je meer over het gebouw, het beheer en behoud van een collectie. Boek een tijdslot voor een groepsrondleiding (per groep van maximaal 13 personen). Let op: een groepsrondleiding is exclusief entreeticket. Deze moet naast het groepsticket worden aangeschaft.
Kan ik zelf een (privé)rondleiding geven in het depot?

Het is voor externen niet toegestaan zelf rondleidingen te geven in het depot.

Groepen

Wij vragen groepen bestaand uit 15 personen of meer om zich van tevoren aan te melden bij publiekszaken.depot@boijmans.nl.
Onderwijsgroepen die zelfstandig het depot willen bezoeken vragen wij zich van tevoren te melden bij educatie@boijmans.nl.