Twee jaar na voltooiing werd dit schilderij al in de museumcollectie opgenomen. Dit betekent dat Willink al snel als een belangrijke kunstenaar werd erkend. Het doek is, met zijn latere illusionistische virtuositeit, echter vrij onbeholpen geschilderd. Maar de vervreemdende werking is groot. Links, half op de rug gezien, staat Willink zelf.

Specificaties
Titel | Late bezoekers van Pompeï |
---|---|
Materiaal en techniek | Olieverf op doek |
Objectsoort |
Schilderij
> Schildering
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is op reis |
Afmetingen |
Breedte 142 cm Hoogte 92 cm |
---|---|
Makers |
Kunstenaar:
Carel Willink
|
Inventarisnummer | 2005 (MK) |
Credits | Schenking Academiefonds, 1933 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1933 |
Vervaardigingsdatum | in 1931 |
Signatuur | signatuur: r/o; olieverf # * Willink'31 |
Gerechthebbenden | © Mrs. Sylvia Willink, c/o Pictoright Amsterdam 2018 |
Interne tentoonstellingen |
Carel Willink (2000) Schilderijen A.C. Willink (1939) Het voorbeeld van de klassieken (1984) De Collectie Verrijkt (2011) De collectie als tijdmachine (2017) |
Externe tentoonstellingen |
In de schaduw van morgen. (2012) A Surreal Shock – Masterpieces from Museum Boijmans Van Beuningen (2021) Dalí, Magritte, Man Ray and Surrealism. Highlights from Museum Boijmans Van Beuningen (2023) Only the Marvelous is Beautiful (2022) Dal nulla al sogno (2018) Surrealist Art - Masterpieces from Museum Boijmans Van Beuningen (2021) |
Onderzoek |
Een droomcollectie - Surrealisme in Museum Boijmans Van Beuningen |
Materiaal | |
Object | |
Geografische herkomst | Nederland > West-Europa > Europa |
Plaats van vervaardiging | Amsterdam > Noord-Holland > Nederland > West-Europa > Europa |
Zie je iets wat niet klopt of heb je aanvullende informatie over dit werk? Stuur ons een berichtje