Tijd

Vasili Vasileevich Kandinsky, lyrisches, 1911

groep 5-6

Urenlang kun je in het museum dwalen van eeuwenoude kunst tot aan eigentijdse voorwerpen. Tijdens deze museumles verkennen leerlingen verschillende eigenschappen van tijd. Wat is tijd? Duurt een minuut kijken even lang als een minuut tekenen? En kun je tijd zien? Aan de hand van kijk-, doe- en ontdekopdrachten ervaren en onderzoeken de kinderen verschillende aspecten van tijd tussen de kunstvoorwerpen. Maar pas op want de tijd vliegt!

Duur: 1 uur.
Kosten: € 46 (voor een groep van max. 15 leerlingen).
Om te reserveren klik hier

Lesdoelen
- Leerlingen verkennen en onderzoeken (de betekenis en aspecten) van het begrip ‘tijd’; zoals tijdsbeleving, tijdsduur, tijdsbesef, tijdstip en tempo (snelheid).
- De leerlingen verwerven kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed, zoals kunst(objecten), verhalen en gebruiken uit het verleden. (kerndoel 56)
- De leerlingen leren aanduidingen van tijd en tijdsindeling te hanteren. (kerndoel 51)

Docentenmiddag Boijmans taal- en rekenprogramma


Hoe kan kunstonderwijs de taal- en rekenvaardigheden van kinderen versterken?
Kom naar de docentenmiddag op 20 januari. Klik hier voor meer informatie.