Nieuwsbrief
Nieuwsbrief najaar 2007
Najaar 2007

Huisstijl genomineerd

De nieuwe huisstijl van Museum Boijmans Van Beuningen ontworpen door Thonik is genomineerd voor de International Museum Communication Awards (IMCA) in de categorie Corporate Design. Deze nieuwe prijs waardeert de beste visuele communicatie van musea, kunstinstellingen en galeries wereldwijd. De winnaars worden bekend gemaakt op 29 november in Brussel.

Affiche De Collectie En op station. Afgebeeld: Maurizio Cattelan, Untitled, 2002. Copyright Maurizio Cattelan, courtesy Marian Goodman Gallery, New York.
Affiche De Collectie En op station. Afgebeeld: Maurizio Cattelan, Untitled, 2002. Copyright Maurizio Cattelan, courtesy Marian Goodman Gallery, New York.

In januari 2007 lanceerde Museum Boijmans Van Beuningen de nieuwe huisstijl. Aanleiding voor de aanpassing was de verzelfstandiging van het museum. Het streven was om zich te onderscheiden van het doorsnee informatieaanbod. Het ontwerp van Thonik wijkt af van de wijze waarop vergelijkbare musea zich aan het publiek presenteren.

Het grafische systeem van Thonik sluit door zijn innovatieve en experimentele karakter aan bij de aard van het 'product' dat als brand wordt gepresenteerd: kunst in de brede zin van het woord. De nieuwe huisstijl van Museum Boijmans Van Beuningen past bij het zelfbeeld en de ambitie van het museum als 'performing institute'. Daarbij bestaat zijn identiteit uit de totaliteit van zijn presentaties en prestaties.

Terug