Unilever steunt de grote ogen van Kees van Dongen

Sjarel Ex en Richard van Eijk tekenen sponsorovereenkomst
Sjarel Ex en Richard van Eijk tekenen sponsorovereenkomst

Unilever steunt ‘De grote ogen van Kees van Dongen’

Op donderdag 5 augustus heeft Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam een samenwerkingscontract getekend met Unilever. De multinational is hoofdsponsor van de tentoonstelling ‘De grote ogen van Kees van Dongen’ die vanaf 18 september te zien is in het museum.

“Wij zijn bijzonder verheugd dat een multinational als Unilever meehelpt om een grote tentoonstelling als deze mogelijk te maken. We hopen dat andere bedrijven in Rotterdam een voorbeeld aan hen nemen. Het zou prachtig zijn wanneer het Rotterdamse bedrijfsleven gezamenlijk kan zorgen voor voldoende tentoonstellingsbudget waardoor toonaangevende tentoonstellingen als ‘De grote ogen van Kees van Dongen’ gemaakt kunnen blijven worden.” aldus directeur Sjarel Ex.

Initiatief

Richard van der Eijk, Communications Director Unilever Benelux: “Met de merken en partnerships van Unilever helpen we mensen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Dit betekent onder andere dat we het heel belangrijk vinden een bijdrage te leveren aan de instandhouding en verdere ontwikkeling van cultuur in onze maatschappij. Daarom kiezen we iedere twee jaar een grote, toonaangevende kunsttentoonstelling die op onze steun kan rekenen. Ik ben ervan overtuigd dat de prachtige tentoonstelling 'De grote ogen van Kees van Dongen' voor heel veel Nederlanders een schitterende en unieke ervaring zal opleveren. En het feit dat we ons als Rotterdams bedrijf kunnen verbinden aan Museum Boijmans Van Beuningen, maakt het natuurlijk extra speciaal.”

Museum Boijmans Van Beuningen toont sinds 1849 topstukken op het gebied van de beeldende kunst, toegepaste kunst en design. Het Rotterdamse museum biedt een overzicht van Nederlandse en Europese kunst, van de vroege middeleeuwen tot in de 21ste eeuw. De bijzondere collectie en de grootse exposities geven het museum internationale allure.
Dit najaar zal de tentoonstelling ‘De grote ogen van Kees van Dongen’ vele duizenden bezoekers trekken die versteld zullen staan van de ruim tachtig topwerken van deze oorspronkelijk Rotterdamse schilder. Veel van de werken waren nooit eerder in Nederland te zien. Directeur Sjarel Ex: “Kees van Dongen werd zo beroemd omdat hij zich specialiseerde in een persoonlijke taal die iedereen op de wereld kan verstaan. Dat vind ik erg knap.”

Bij Unilever in Nederland, inclusief het Corporate Centre, deBrug (kantoor Unilever Benelux), Unilever Research & Development Vlaardingen (URDV) en de fabrieken, werken in totaal circa 3.300 mensen. De fabrieken produceren voor zowel de Nederlandse als Europese markt. Unilever heeft in Nederland een sterke merkenportefeuille met bekende merken als Axe, Becel, Bertolli, Calvé, Dove, Glorix, Knorr, Lipton, Omo en Unox. In 2009 behaalde Unilever Nederland een jaaromzet van ongeveer € 1,2 miljard. Meer informatie over Unilever en haar merken is te vinden op www.unilever.nl.
 

Terug