Philips Retail Lighting schijnt licht op de toekomst van de mode

The Future of Fashion is Now, Museum Boijmans Van Beuningen. Concept / Art Direction: Glamcult Studio. Foto: Jouke Bos.

 Persbericht

Philips Retail Lighting schijnt licht op de toekomst van de mode
Maandag 29 september

Museum Boijmans Van Beuningen en Philips Retail Lighting bundelen de krachten
voor een bijzondere lichtervaring in de nieuwe tentoonstelling van het museum ‘The
Future of Fashion is Now’. Vanaf zaterdag 11 oktober, wanneer de tentoonstelling van
start gaat, licht Philips ruim honderd innovatieve modecreaties uit met de nieuwste
standaard voor kwaliteitsverlichting.

Verlichting is van cruciaal belang voor de impact van mode. Het trekt mensen aan en betrekt
de kijker bij de visuele ervaring van mode. Sjarel Ex, directeur Museum Boijmans Van
Beuningen: “Voor deze tentoonstelling - die gaat over mode en betrokkenheid - is het
lichtplan een belangrijk onderdeel van deze totaalervaring.” Voor Philips Retail Lighting,
gespecialiseerd in lichtoplossingen voor winkels, is deze combinatie van mode en design
binnen een artistieke omgeving een perfecte match. Marketing Communicatie manager van
Philips Retail Lighting Didie Schackman: “Met de keuze voor perfecte lichtoplossingen zoals
StyliD en innovatieve LED-technologie zoals CrispWhite is deze samenwerking ‘spot on’.”

‘The Future of Fashion is Now’ toont werk van ruim 50 internationale modeontwerpers, van
gerenommeerde namen zoals Iris van Herpen en Viktor&Rolf tot jong aanstormend talent van
over de hele wereld. Met belangrijke thema’s fashion, innovatie en technologie sluiten de
tentoonstelling en de retailverlichtingstak van Philips naadloos op elkaar aan.